تبدیل موتور Xu7 به Xum

در سال 93 موتور Xum جایگزین موتور زانتیا 1800 در پارس Elx شد و تولید آن تا سال 96 ادامه پیدا کرد.
موتور Xum را میتوان به نوعی مدل ارتقا یافته موتور Xu7 و حتی Xu9 تعریف کرد.
موتور Xum سه تفاوت اساسی با موتور Xu7 دارد. در صورتی که قصد تبدیل موتور Xu7 خود را به موتور Xum دارید باید این سه مورد را روی موتور خود اجرا کنید.
منیفولد و دریچه گاز : یکی از مهم ترین مشکلات موتور Xu7 منیفولد آن است که علاوه بر طراحی غیراستاندارد و قدیمی (که فقط برای دور پایین مناسب است) دریچه گاز کوچکی نیز دارد و به علت دهنه ورودی کوچک نصب دریچه گاز بزرگتر باعث افزایش راندمان آن نخواهد شد.

دهانه ورودی منیفولد 44 میلیمتر است و نصب دریچه اورسایز تاثیری در هوای ورودی ندارد.

در موتور Xum منیفولد دوباره طراحی شده و به شکل منیفولد استاندارد مانند موتورهای Tu5 و Ef7 درآمده است. این تغییر در طراحی باعث افزایش گشتاور در دور میانی و همچنین بهبود دور بالا خواهد شد. خوشبختانه این منیفولد Xum روی موتور Xu7 قابل نصب است. برای تبدیل منیفولد میتوانید از پکیج منیفولد Xum با دریچه گاز نیسان استفاده کنید. برای ایسیو های ساژم،والئو،بوش و اس سات باید از دریچه نیسان استفاده کنید.

همچنین در صورتی که ایسیو شما زیمنس است، میتوانید پکیج کامل منیفولد Xum کروز را (که دقیقا مشابه منیفولد نصب شده روی ماشین پارس Elx با موتور Xum است) نصب کنید.

منیفولد xum با دریچه گاز نیسان

 

میل سوپاپ و فنر سوپاپ : میل سوپاپ Xum با افزایش لیفت، دیوریشن و همچنین تایم بندی بهتر میل سوپاپ همراه بوده که باعث تواندهی بیشتر این موتور شده است. همچنین طراحی فنر سوپاپ اصلاح شده تا فشار فنر افزایش یابد.

میل سوپاپ استیج 3 موتور Xu7

 

 

زیر موتور :در زیر موتور Xum با تغییر کامل همه لوازم و طراحی دوباره و بهینه تر علاوه بر افزایش راندمان، حجم موتور نیز افزایش یافته است.
حجم موتور Xu7 سی سی 1761
حجم موتور Xum سی سی 1905
این افزایش حجم از طریق افزایش کورس میل لنگ انجام شده و سایز پیستون ثابت مانده است.
اما تمامی قطعات از نو طراحی شده اند و برای تبدیل زیر موتور به Xum باید تمامی اجزا شامل میل لنگ، یاتاقان متحرک ، شاتون، پیستون و رینگ پیستون تعویض گردند.

با تبدیل این 3 مورد موتور Xu7 به صورت کامل به Xum تبدیل میگردد.
همچنین سرسیلندر Xum نیز دچار تغییرات جزئی در قسمت پورت هوا و محفظه احتراق شده است اما نصب سرسیلندر تاثیر چندانی روی کارکرد موتور ندارد.

    43 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید
    با سرسیلندر xu7 کف استاندارد میشه زیر xum بست ؟ مشکلی ایجاد نمیکنه ‍؟

  2. درود بر شما
    1 ماه پیش هدرز و منیفولد و میل و دریچه گاز و فولی و سنسور اکسیژن رو xum انداختم و روی داینو 110 اسب واسه سمند معمولی گرفتم…الان زیر موتور رو کامل xum کردم به همراه اویل پمپ..خواستم ببینم باز هم باید داینو ریمپ شه یا بدون ریمپ هم جوابگو هست؟
    ممنونم از لطف شما

    • بله دوباره ریمپ کنید

  3. سلام
    تو واشر نزدن ماشین هم تاثیری داره

  4. سلام خسته نباشی جناب منمیخواستم موتور xu7رو تبدیل به xum کنم مارک خوب اقویتی برا زیر موتور چی هست مثلا برا شاتون سوپاپ میلنگ پیستون

    • دسته بندی زیرموتور رو تو سایت چک کنید

  5. سلام با عرض خسته نباشید وخداقوت من مانیفولد xumبا دریچه گاز نیسان انداختم الان می‌خوام مپ خرگوشی رو عوض کنم به نظر شما چه نوع مپی باید بندازم روش کامپیوتر ساژم الان روی ماشین هست

  6. سلام یعنی برای تبدیل موتور xu7 به xum احتیاجی به تعویض خود بلوک نیست؟

  7. سلام خسته نباشید هزینه تبدیل xu7به xum برای ۴۰۵ چقدر میشه؟

  8. درود بر شما. موتور ماشین من (405 مدل 82) نیازمند تعمیر اساس شده. با توجه به اینکه قرار است تودلی موتور کاملا نو بشود راهنمایی بفرمایید برای افزایش توان و گشتاور فارق از هزینه ارزش دارد زیرموتور کاملا تبدیل به xum کنم؟

    • تقویت موتور روی ایسیوهای قدیمی جواب نمیده

  9. سلام خسته نباشید زیر موتور xum رو میشه با سرسیلندر xu7 و میل استیج ۴ هوتن یا همون ۱۲-۲۸۰ استفاده کرد یا نه کمپرس خیلی پایین میاد و نیاز به پیستون تراکمیه؟
    سوال دومم اینه که یه شرکت رو دیدم که پیستون تراکمی ساخته که رینگ xu7 استفاده شده با شاتون xu7 ولی میل لنگ برای xumهستش شرکت اسمش هوتوس هست نمیدونم کیفیت پیستوناش چطوریه ولی همچین پیستونی ساخته که هم تراکمیه هم با شاتون ورینگ فابریک و میل لنگ ۸۸ ادعا میکنه میشه بست ایا همچین چیزی میشه میل لنگ xum رو با شاتون xu7 استفاده کرد؟ سوراخ های اویل جت میل لنگ و شاتون و یاتاقان که با هم تضادی ندارن
    ممنون میشم این دو سوال رو پاسخ بدید با تشکر

    • با 12-280 میشه بست،تراکم 11 برای موتور xu7 شهری زیاده، اما از نظر فنی میتونید ببندید

  10. سلام
    سرسیلندر GTI6 به بلوک XUM میخوره

    • 16 سوپاپ کردن دردسرای زیادی داره اما میخوره

  11. سلام خسته نباشید
    ماشین من xu7 هستش
    سرسیلندر پورت داده شده پولی ها تعویض شده میل سوپاپ و منیفولد و دریچه گاز xum و هدرز و سنتر و انبار توربو روشه

    اگه زیر موتور xum ببندم باید سرسیلندر عوض بشه؟ یا لازم نیست؟

  12. سلام خسته نباشید با تبدیل xu7 به xum دیگه مشکل واشر زدن حل میشه؟

  13. سلام میشه برای موتوری که تمام قطعاتش mum هست میل

    استیج ۱ یا استیج ۲ انداخت

    • بله هر دو رو میتونید بندازید

  14. سلام ۴۰۵ من روغن سوزی داره ۲۰ تا ۳۰ تومن خرج موتورشه میتونم‌ همون خرجو‌ بزارم xumش کنم؟

    • بله موقع تعمیر کلی تفاوت هزینه بین دو موتور چندان بالا نیست

  15. سلام نسيت ب سوختش چطور ميشه مثل تيوفايو tu5

    • با تعویض زیرموتور مصرف سوخت حدود 5 درصد بیشتر میشه

  16. سلام دوست عزیز
    پارس ۹۹ سال معمولی دارم اما اصلا قدرت خاصی نداره
    اولویت ترین چیزی ک باید عوض کنم چیه ک قدرت موتور بالا بره،از اون طرف هم هزینه تعمیر جانبی برام نندازه
    فقط ریمپ زدم تاالان
    مرسی

    • منیفولد xum با دریچه گاز نیسان
      کیت مکش
      میل سوپاپ xum

  17. سلام خسته نباشید هزینه تغییر xu7به xum برای پژو پارس چقدر میشه

    • با اجرت و خورده کاری حدود 25 در میاد

  18. سلام برای تقویت xu7 بعد نصب قطعات و زیر موتور xum استفاده از میل استیج ۱ بهتره یا xum

  19. میل لنک xu7 رو میشه با تراشکاری تبدیل به xum کرد؟

  20. عرض ادب یک سوال داشتم موتور xum که روی پژو پارس ۹۵ نصب کردن هم بوش تر است ، مشکل واشر سرسیلندر داره؟

  21. سلام در آخر نظر شما چیه آیا اگه میل سوپاپ عوض نکنیم بقیه کاره انجام بدیم تقریبا چند اسب و چنز نیوتن متر بهمون میده همون منیفولد ودریچه گاز نیسانی عوض کنیم و ریل سوخت چند هم تعویض کنیم

    • تو تقویت موتور، میل سوپاپ حتما میل سوپاپ رو تعویض کنید

  22. با سلام وادب

    جواد کمانکش هستم سمند ال ایکس ۸۸ فابریک دارم مشاوره میخواستم تا حضوری خدمت برسم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *