هدرز فولادی xu7

هدرز قطعه ایست که به جای منیفولد دود موتور قرار میگیرد تا خروج دود را راحت تر کند. منیفولد دود فابریک خودرو ها معمولا طراحی بهینه ای ندارند و خروج دود موتور از آن ها معمولا سخت و با افت قدرت همراه است. یک هدرز استاندارد با طراحی بهینه میتواند خروج دود را راحت تر کند، خروج دود بیشتر به معنای فضای بیشتر برای ورود هوا داخل سیلندر است و به این ترتیب با افزایش تنفس موتور قدرت موتور افزایش می یابد.
اما به صورت کلی تاثیر هدرز بسته به عوامل مختلف از جمله راندمان منیفولد فابریک موتور،پورت دود سرسیلندر، میلسوپاپ مورد استفاده و تراکم بستگی دارد.
در مورد راندمان منیفولد فابریک موتور اینکه اگر راندمان منیفولد فابریک موتور پایین باشد قطعا نصب هدرز تاثیر بالاتری نسبت به زمانی خواهد داشت که راندمان منیفولد فابریک موتور بالا باشد. برای مثل راندمان منیفولد فابریک Xu7 بالاتر از Tu5 است و به همین علت نصب هدرز روی Tu5 توان بالاتری نسب به هدرز Xu7 خواهد داشت.

خروج دود در حالت عادی و با منیفولد دود فابریک فقط با بالا امدن پیستون اتفاق میفتد، در حالی که در میلسوپاپ های دیوریشن بالا ، با توقف و حتی پایین امدن پیستون سوپاپ دود هنوز باز است.
یک هدرز استاندارد قابلیت ایجاد پدیده سایفون را دارد(مانند کشیدن اب از یک گالن با یک عدد شلنگ که فقط با یک بار مکش اب، اب به خارج شدن از گالن ادامه میدهد)
اهمیت پدیده سایفون در هدرز در این است که با توقف و حتی پایین امدن پیستون به علت سرعت بالای گازهای خروجی در هدرز، دود همچنان به خروج از سیلندر ادامه میدهد.
و به همین علت است که تاثیر هدرز بعد از نصب میلسوپاپ های افتر مارکت دو چندان میشود.
در موتور Xu7 نصب هدرز بعد از نصب میلسوپاپ شدیدا توصیه میشود. پیشنهاد ما نصب هدرز رانر بلند Xu7 برند Hzpower می باشد.
اما در موتور Tu5 به علت ورودی هوای بالا اما خروجی ضعیف نصب هدرز حتی قبل از نصب میل سوپاپ توصیه می شود.پیشنهاد ما نصب هدرز رانر بلند Tu5 برند Hzpower می باشد.

    7 دیدگاه

  1. سلام وقتتون بخیر .پارس تیو فایو دارم میخوام هدرز نصب کنم ولی شنیدم بعداز نصب هدرز حرارت هدرز به اطرافش باعث خرابی رادیات و کابلها و شلنگها اطرافش میشه آیا مشکلی بوجود میاره

    • خیر، اما حتما درپوش فیلترتون رو فلزی کنید

  2. سلام میخواستم بدونم آیا این دریچه گاز نیسان به 206 تیپ 2 میخوره با نه راهنمایی کمین ممنون میشم

    • تاثیری در توان نداره

  3. سلام وقتتون بخییر طبق اولویت بندی که گذاشتید برای xu7 برای تقویت ماشینم کلا شهریه به نظر شما اگه فقط از کیت مکش و هدرز استفاده کنم ارزشش رو داره ؟ زیاد نمیخام هزینه کنم ایا بعد از مکش برم سراغ هدرز یا روی این سطح هدرز به کار نمیاد همون کیت مکش و میل رو انتخاب کنم

    • برای موتور Xu7 اول مکش و میل رو عوض کنید بعد برید سراغ هدرز

  4. سلام وقت بخیر دوستان بنده ٢٠٦ sd دارم این زمانی که موتور سرده شتاب فوق العاده ای داره ولی زمانی که گرم میشه شتابش کمتر میشه توی سر بالایی هم کم میاره میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *