تسمه تایم قطعه بسیار مهمی در موتور است که پاره شدن آن میتواند خسارات میلیونی برای شما داشته باشد. از طرفی با کاهش کیفیت تسمه تایم های بازار احتمالی خرابی تسمه تایم افزایش یافته که باعث شده است بسیاری از افراد هنگام خرید آن شک و شبهه داشته باشند.
در این مطلب سعی کردیم بهترین تسمه تایم پژو را برای انواع پژو 405، پژو پارس، پژو 206 و سمند برای شما لیست کنیم
توجه کنید که معیار لیست برای ما فقط کیفیت و عمر نیست و دسترسی پذیری به تسمه نیز نقش مهمی دارد.

بهترین تسمه تایم پژو:

1- تسمه تایم کنتیننتال : این تسمه یکی از تسمه های قدیمی در بازار ایران است، این تسمه تحت لیسانس کونتی تک آلمان و در چین تولید شده است. البته که اکثر تسمه های کنتیننتال موجود در بازار تقلبی هستند. برای اطمینان از اصل بودن تسمه، آن را فقط در بسته بندی بارمان کیمیا تهیه کنید. تسمه تایم اصلی کنتیننتال از جنس HNBR بوده و عمر و کیفیت بالایی را دارد.

تسمه تایم کنتیننتال در بسته بندی بارمان کیمیا(اصلی)

 

2-گتس-پاور گریپ : این تسمه تحت لیسانس شرکت گتس آمریکا و در اتحادیه اروپا و چین تولید میشود و این تسمه تایم نیز از با کیفیت ترین تسمه های در بازار است اما اکثر تسمه های پاور گریپ در بازار تقلبی هستند، پیشنهاد می شود این تسمه تایم را فقط در بسته بندی بارمان کیمیا و یا با لیبل هرینگتون واردکننده رسمی تسمه های گتس تهیه کنید.جنس این تسمه تایم نیز HNBR میباشد.

بهترین تسمه تایم پژو

تسمه تایم پاور گریپ در بسته بندی بارمان کیمیا

 

بهترین تسمه تایم پژو

تسمه تایم پاور گریب در بسته بندی معمولی

 

 

3- تسمه تایم دایکو : این تسمه تحت لیسانس دایکو ایتالیا و در آرژانتین تولید شده است.بی شک این تسمه از با کیفیت ترین و البته گران ترین تسمه ها در بازار است ، اما با توجه به نداشتن شرکت مشخص برای واردات، حدود 90 درصد از تسمه های دایکو در بازار ایران تقلبی هستند.البته که این تسمه در بسته بندی ایساکویی نیز هست و پیشنهاد می شود که تسمه تایم دایکو را فقط در بسته بندی ایساکویی تهیه کنید.جنس این تسمه تایم نیز HNBR میباشد.

بهترین تسمه تایم پژو

تسمه تایم دایکو در بسته بندی ایساکو(اصلی)

 

بهترین تسمه تایم پژو

تسمه تایم دایکو در بسته بندی معمولی(90 درصد تقلبی)

 

4-تسمه تایم رایکالتون : این تسمه نیز تحت لیسانس کونتی تک آلمان و در ایران تولید می شود. جنس این تسمه نیز HNBR بوده و مشابه تسمه تایم کنتیننتال اصلی میباشد. خوشبختانه در حال حاضر این تسمه نسخه تقلبی ندارد و در دو بسته بندی اصلی و ایساکویی موجود است.

بهترین تسمه تایم پژو

تسمه تایم رایکالتون در بسته بندی اصلی

تسمه تایم رایکالتون در بسته بندی ایساکو

 

 

5- تسمه تایم اپتی بلت : این تسمه تحت لیسانس اپتی بلت آلمان و در چین تولید شده است. این تسمه هم در بسته بندی اصلی و ایساکویی موجود است. پیشنهاد میشود در صورتی که بخواهید در بسته بندی اصلی تهیه کنید حتما به آرم شرکت RTA واردکننده اصلی این تسمه توجه کنید و یا در بسته بندی ایساکویی تهیه کنید. جنس این تسمه از پلی اورتان میباشد که قیمت آن را ارزان تر کرده و کیفیت و عمر آن را نیز کاهش داده است.

بهترین تسمه تایم پژو

تسمه تایم اپتی بلت در بسته بندی اصلی(لوگوی RTA نشانه اصلی بودن تسمه است)

 

پیشنهاد ما : در صورتی که بخواهید تسمه تایم با کیفیت و با قیمت مناسب تهیه کنید، پیشنهاد ما تسمه تایم رایکالتون میباشد.
در صورتی که قیمت مد نظر نباشد و بخواهید بالاترین کیفیت را داشته باشید تسمه تایم های کنتیننتال و پاور گریپ را پیشنهاد میکنیم.

    4 دیدگاه

  1. سلام برای تقویت پژوپارس مدل ۹۸،موتور xu7 ،تا ۲۰اسب چه لوازنی رو پیشنهاد می کنید

    • منیفولد کامل Xum ، میلسوپاپ استیج 1 و هدرز

  2. با سلام و وقت بخیر بنده امروز مورخه 1402/04/17 با مراجعه به تعمیرگاه تسمه تایم تعویض کردم برای خودروی سمند ای اف سون و اوستا پیشنهاد کرد که اپتی بلت بگیرم و با قیمت نهصدو پنجاه هزار تومان خرید انجام دادم با توجه به اینکه گفتید جنس آن پلی اورتان است آیا کیفیت خوبی دارد یا خیر؟با تشکر

    • جنس قابل قبولی داره اما سر 50 هزار حتما عوض کنید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *